Årsmöte 2013

Tisdagen den 19 februari tog sig 35 av Textil Gotlands 103 medlemmar till Östergarns skola för att delta i årsmötet.
Det var en dag med snöyra, hård blåst och halkiga vägar så det var en bragd att ta sig fram på gotlandsvägarna. Men vi fick lön för mödan.

Mötet startade med mingel uppe i slöjdsalen som ägs av Austre slöjdare och som är en inspirerande miljö för alla textilt intresserade.

Efter middagen med god lax och sallad fick vi en rolig och livfull berättelse av Berith Sernelius Meier som berättade om sitt spännande liv i Schweiz där hon skapat kostymer för opera och teateruppsättningar. Nu bor hon i Akebäck och har ett litet gotländskt stenhus med ateljé ”Ateljé Rosengård” där hon skapar sina kollektioner: Vikingakollektion och Marie Antoinette med insnörda korsetter.

Därefter presenterade alla 35 sig kortfattat – många var helt nya medlemmar – för varandra och sedan följde årsmötesförhandlingarna.
Många roliga idéer för det nya verksamhetsåret kom upp, t.ex sommarutställningen i Ala, en ev utställning i USA, Minnesota under 2014 och en gemensam textilresa till Indien.

Mer om detta kommer på hemsidan framöver.

[bra_portfolio title=’Årsmöte 2013′ cat_id=’19’ no=’-1′ show_filters=’yes’ columns=’2′ shape=’circle’ height=’200′ hover=’yes’]